Search This Blog

Cheap Ferrari Car

.....

Anda ingin memiliki kereta Ferrari?

Sekarang anda boleh memiliki kereta Ferrari seperti dalam gambar di atas dengan harga kurang dari RM10,000.00.

Tak percaya?

Belajarlah dari orang Oman ni cara untuk buat kereta Ferrari dari kereta buruk dan papan plywood.



Sila klik pada gambar untuk nampak lebih jelas...



Luar Ferrari... dalam setinggan... hehe


Cinta umpama menunggu bas

.....
Artikel ni dapat melalui kiriman email. Rasa cam menarik untuk dikongsi di sini... ;-)

Tahu tak, cinta sebenarnya sama seperti seseorang yg menunggu bas. Bila bas tu datang, awak nengok bas tu dan awak kata pada diri awak,

"Eee... penuhnya... tak de tempat duduk."

Jadik, awak katakan pada diri awak,

"Saya akan tunggu bas yg lain."

Awak pun biarkan bas tu berlalu dan awak tunggu pulak bas yg lain. Kemudian, datang pulak bas yg kedua.Awak nengok bas tu dan awak akan cakap,

"Eee... bas ni buruk sgt... mesti tak selesa. Dan mungkin bas ni akan rosak kat tengah jalan."

Jadi, awak pun biarkan bas buruk tu berlalu dan awak
bercadang untuk tunggu bas yang seterusnya. Setelah
beberapa ketika, datang lagi sebuah bas. Bas yg datang tu kosong, tak penuh dan tak seburuk bas yg tadi tapi kali ni awak kata,

"Emmm.... takde air-cond... cuaca pulak panas. Lebih baik saya tunggu bas yg lain."

Dan sekali lagi awak biarkan bas tu berlalu dan awak bercadang utk menanti bas yg seterusnya. Tiba-tiba awan mula gelap, cuaca semakin mendung dan baru awak perasan yg awak pula dah terlambat rupanya. Awak mula panik dan terus naik bas yg datang ketika itu, walaupun bas itu tak sebegitu sempurna. Dan kemudian barulah awak sedar bahawa... awak dah naik bas yg salah.

Jadi, selama ni awak dah membazir banyak masa dan wang untuk menunggu apa yg awak nak. Walaupun yg datang tu adalah bas yang berair-cond, adakah awak dpt pastikan bahawa bas tu tak akan rosak di tengah jalan atau mungkin bas tu tak terlalu sejuk untuk awak? Jadik, (terutamanya golongan perempuan) lelaki pun samalah mengingini apa yg awak idamkan tu memang tak salah. Tapi, tak salah juga kalau anda sanggup memberi satu peluang pada orang lain, kan?

Sekiranya awak dapati "bas" itu tak sesuai dengan awak, apa yg perlu awak lakukan hanya tekan loceng dan turun daripada bas tu. Tapi... saya pasti awak semua tentu ada pengalaman yg macam ni. Awak nampak sebuah bas datang (tentulah bas yg awak nanti-nanti kan), awak tahan bas tu >>tapi pemandu bas tu pulak buat tak faham dan pura-pura buat tak nampak awak dan terus berlalu tinggalkan awak! Hahahaha.... Bila ada bas yang lalu melintasi saya macam tu, apa yang saya lakukan ialah BERJALAN!

Bodoh sebenarnya untuk mengejar bas tu sebab setiap kali, awak akan terjatuh dan menyakiti diri awak sendiri. Jadi, bercinta tu adalah ibarat menunggu bas, sama ada awak nak naik dan beri peluang pada bas tu... semuanya terpulang pada diri awak. Dan bila awak berjalan, awak sebenarnya cuba melarikan diri daripada cinta!



Keluarkan Wang dari Akaun PayPal menerusi bank tempatan Malaysia

.....
Untuk mengeluarkan wang dari akaun PayPal ke bank tempatan, anda perlu mendaftarkan akaun bank anda di PayPal. Pendaftaran tersebut memerlukan kod MEPS bank (MEPS Bank Routing Code) dan nama bank (Bank Name).

Di bawah adalah senarai nama bank tempatan di Malaysia yang menerima transaksi dari PayPal berserta "MEPS Bank Routing Code”.


Nama Bank (MEPS Bank Routing Code)
AFFIN BANK BERHAD (PHBMMYKL)
ALLIANCE BANK MALAYSIA BERHAD (MFBBMYKL)
AMBANK BERHAD (ARBKMYKL)
BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD (BIMBMYKL)
BANK KERJASAMA RAKYAT BERHAD (BKRMMYK1)
BANK MUAMALAT BERHAD (BMMBMYKL)
BANK OF AMERICA (BOFAMY2X)
BANK SIMPANAN NASIONAL (BSNAMYK1)
CIMB BANK BERHAD (CIBBMYKL)
CITIBANK BERHAD (CITIMYKL)
DEUSTCHE BANK (DEUTMYKL)
EON BANK BERHAD (EOBBMYKL)
HONG LEONG BANK BERHAD (HLBBMYKL)
HSBC BANK MALAYSIA BERHAD (HBMBMYKL)
MALAYAN BANKING BERHAD (MBBEMYKL)
OCBC BANK (M) BERHAD (OCBCMYKL)
PUBLIC BANK BERHAD (PBBEMYKL)
RHB BANK BERHAD (RHBBMYKL)
STANDARD CHARTERED BANK MSIA BHD (SCBLMYKX)
THE ROYAL BANK OF SCOTLAND BERHAD - RBS (ABNAMYKL)
UNITED OVERSEAS BANK (UOVBMYKL)

Related Posts with Thumbnails

Followers